Co wpływa na cenę za pisanie treści w internecie?

Nie ma oficjalnego harmonogramu opłat za pisanie treści na stronach internetowych! Skąd więc wiesz, jaka jest właściwa cena za taką usługę, jaką jest napisanie treści przez copywritera? Sugeruję, abyś odkrył wszystkie zmienne, które wpływają na prawidłową cenę do zapłacenia. Będziesz mógł określić budżet odpowiadający Twoim celom. Ponadto wynagrodzenie, które zaoferujesz, będzie zgodne z oczekiwaniami zatrudnionego przez Ciebie pisarza.

Czytaj dalej opinie SEOSEM24, aby dowiedzieć się, dlaczego istnieje taka różnica w cenach za treści na strony internetowe i jak znaleźć copywritera internetowego, który pasuje do Twojego budżetu i potrzeb.

Nie ma żadnego układu regulującego wynagrodzenie copywritera internetowego (osoby piszącej treści). W rezultacie oferowane ceny są niezwykle zmienne. Ponadto cena zależy od wielu czynników, które wpływają na jakość redakcyjną i otrzymywane usługi.

Poniżej znajdziesz główne elementy, które należy wziąć pod uwagę, aby określić odpowiednie wynagrodzenie za pisanie treści internetowych. Należy pamiętać, że należy je połączyć, aby móc ustalić właściwą cenę.

Doświadczenie w pisaniu stron internetowych

Według opinii SEOSEM24 poziom doświadczenia copywritera jest ważnym kryterium, które należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu jego wynagrodzenia. Jak to często bywa w świecie pracy, im bardziej doświadczony jest profesjonalista, tym będzie on droższy. Niemniej jednak zwykle idzie to w parze z jakością treści, poziomem zaufania, dotrzymywaniem terminów i skutecznością.

Średnia dzienna stawka niezależnego copywritera wynosi 300 zł. Istnieją jednak zauważalne różnice w zależności od doświadczenia kandydata:

  • mniej niż 2 lata doświadczenia: średnio 150 zł dziennie,
  • od 2 do 7 lat doświadczenia: średnio 300 zł dziennie,
  • ponad 7 lat doświadczenia: średnio 400 zł dziennie.

Copywriter, który jest ekspertem w danej dziedzinie i opinie SEOSEM24 na temat stawki

Wybór edytora internetowego specjalizującego się w Twojej dziedzinie to znacząca zaleta dla Twojej firmy. Rzeczywiście, będzie mógł podzielić się swoją wiedzą w zakresie wysokiej jakości treści, a tym samym zwiększyć wartość Twojej witryny. Ponadto doskonale spełni intencję wyszukiwania, aby zadowolić czytelników.

Opłaty redakcyjne ekspertów są zatem wyższe niż opłaty redaktora ogólnego. Jednak nie zawsze konieczne jest znalezienie specjalisty. Rzeczywiście, doświadczony profesjonalista wie, jak napisać dobrą kartę produktu, opis usługi, tekst na stronę główną lub stronę „o nas”, niekoniecznie znając dziedzinę.

Z drugiej strony, jeśli chodzi o artykuły na blogi czy obszerne poradniki, poziom wiedzy autora stron internetowych jest niemałym atutem. Oczywiście dobry pisarz będzie w stanie pisać wysokiej jakości treści na temat, którego nie opanował. Jednak jego stawki będą często korygowane w górę ze względu na wymagany czas badań nad tematem.

Umiejętności copywritera są naprawdę różne

Wybór copywritera SEO to znacząca zaleta w poprawie naturalnych wyników Twojej witryny. Dzięki znajomości algorytmów Google jest w stanie optymalizować treści, a tym samym przyciągać więcej ruchu organicznego na Twoje strony internetowe. Umiejętności w zakresie opowiadania historii lub pisania tekstów to inne przykłady, które wpływają na cenę usługi pisania.

Ponadto profesjonalista, który przeszedł szkolenie w zakresie pisania stron internetowych, będzie w stanie lepiej tworzyć teksty, które doskonale nadają się do czytania na wszystkich nośnikach cyfrowych (komputery, tablety i telefony komórkowe). Ponadto zna podstawy języka HTML, co pozwala mu na perfekcyjne ustrukturyzowanie treści i wysłanie jasnego komunikatu do Googlebotów. W rezultacie cena za usługę takiego copywritera będzie oczywiście wyższa niż ta oferowana przez pisarza-samouka.

Różne treści, jakie może napisać dla Ciebie copywriter według opinii SEOSEM24

Copywriter jest w stanie napisać szeroką gamę typów treści do publikacji w internecie. Copy z prawdziwego zdarzenia potrafi napisać teksty, takie jak:

  • strona główna,
  • wpis na blogu,
  • strona „o nas”,
  • opis produktu,
  • e-book,
  • biuletyn, newsletter, itp.

Jednak wymagany czas tworzenia różni się znacznie w zależności od żądanej treści. Ponadto, aby ustalić odpowiednią cenę, należy wziąć pod uwagę zwrot z inwestycji. Dlatego cena za usługi copywritera różni się w zależności od rodzaju zamawianego tekstu. Więc nie płacisz tej samej ceny za e-booka, post na blogu, artykuł, kartę produktu lub newsletter.

Dodatkowe usługi, jakie może wykonywać dla Ciebie copywriter według ekspertów z SEOSEM24

Potrzeby klientów nie mogą kończyć się na prostym tworzeniu treści. Rzeczywiście, redaktorzy stron internetowych często mają do czynienia z dodatkowymi elementami, takimi jak:

  • metadane (metatytuł i metaopis),
  • linkowanie wewnętrzne,
  • badanie słów kluczowych,
  • stworzenie harmonogramu wydawniczego,
  • integracja na CMS,
  • dodawanie zdjęć,
  • korekta tekstu,
  • optymalizacja wcześniej opublikowanych treści, itp.

Każda z tych dodatkowych usług wymaga mniej lub więcej czasu i umiejętności, co oczywiście wpłynie na końcową fakturę.

Jak ustalić cenę według opinii SEOSEM24 za usługi copywritera?

Przed rozpoczęciem poszukiwań copywritera, ustal budżet przeznaczony na tworzenie treści. Ponadto określ swoje potrzeby (czas dostawy treści, rodzaje treści i ilość) oraz usługi dodatkowe, które mają być świadczone.

Dzięki temu profesjonalista będzie mógł zaproponować realistyczną i osiągalną ofertę, która w jak największym stopniu odpowiada oczekiwaniom klienta. Ogólnie rzecz biorąc, niezależni twórcy stron internetowych oferują trzy rodzaje rozliczeń.

1. Stawka autora stron internetowych za słowa lub zzs (znaki ze spacją)

Jest to najczęściej używany sposób ustalania cen w pisaniu stron internetowych. Zwykle tolerowany jest margines plus minus 10%. Tak więc, jeśli zamówisz treść o długości 1000 słów lub zzs, autor dostarczy Ci po uzgodnionej stawce tekst o długości od 900 do 1100 słów.

Zaletą dla klienta jest możliwość łatwego budżetowania tworzonych treści. Z drugiej strony ten proces niekoniecznie jest najłatwiejszy do zarządzania dla copywritera. Rzeczywiście, ustala swoją stawkę za słowo lub zzs na podstawie swojego średniego czasu pisania, aby osiągnąć rozsądną stawkę godzinową. Tak więc, jeśli stwierdzi, że spędza zbyt dużo czasu nad tekstem, ryzykuje pośpiechem, aby odzyskać swoje koszty.

Średnia cena jest obliczana za 1000 zzs lub około 100 słów. Przykładowe stawki za 1000 zzs to od około 10 zł do nawet 50 zł i więcej (tak naprawdę nie ma ani dolnej, ani górnej granicy). Jeśli tekst liczy 3000 zzs, a copywriter liczy sobie stawkę 20 zł za 1000 zzs, zapłacisz za tekst 60 zł.

2. Stawka copywritera za godzinę

Ten sposób postępowania jest mniej powszechny, ale gwarantuje lepszą jakość pisania. Co więcej, jest to bardziej uspokajające dla copywritera (gwarancja stawki godzinowej) i bardziej uczciwe dla klienta (wartość treści odpowiada zapłaconej cenie).

Główną wadą dla klienta jest to, że cena różni się znacznie w zależności od tekstu. W rezultacie trudniej jest składać zamówienia masowe przy jednoczesnym przestrzeganiu ustalonego budżetu. Aby uniknąć przykrych niespodzianek, należy wcześniej ustalić kwotę, której nie wolno przekraczać.

3. Stawka ryczałtowa przy pisaniu stron internetowych

Tego typu umowy zawierane są z reguły przy dużym zamówieniu lub na kontrakt długoterminowy (minimum 6 miesięcy). Ma to podwójną zaletę, że pozwala klientowi dokładnie poznać swój budżet i gwarantuje copywriterowi bezpieczeństwo finansowe.

W każdym przypadku tego rodzaju uzgodnienia muszą być zawierane na podstawie umowy, która jasno określa usługi, jakie mają być świadczone. Ponadto musi zawierać stawkę stosowaną w przypadku pracy dodatkowej.

Zmienne stawki według opinii SEOSEM24 za pisanie tekstów zgodnie z Twoimi potrzebami i środkami

Istnieje kilka sposobów na znalezienie copywritera. W zależności od potrzeb i środków możesz skorzystać z różnych metod. Ten wybór wpłynie oczywiście na cenę tworzonych treści, ale także na dostępność i jakość.

Cena niezależnego copywritera

Jak już wspomniano, niezależnego copywritera można znaleźć na platformach dedykowanych freelancerom, takich jak Useme. Sieci społecznościowe (głównie LinkedIn i Facebook) pozwalają również wybierać spośród dużej liczby niezależnych twórców treści – możesz ich znaleźć na grupach poświęconych copywriterom.

Należy jednak pamiętać, że samozatrudniony ma wiele dodatkowych kosztów. Ponadto nie ma takiego samego zabezpieczenia dochodów jak pracownik, nie ma płatnego urlopu ani premii rocznych. W rezultacie musi odpowiednio dostosować swoją cenę i nie może sobie pozwolić na znaczne rabaty, aby uniknąć trudnej sytuacji finansowej.

Stawka redaktora / copywritera w firmie

Większość dużych firm zatrudnia swój zespół ds. marketingu treści wewnętrznie. W ten sposób mają zagwarantowaną spójność w jakości redakcyjnej i mogą stworzyć dużą liczbę tekstów, które w pełni odpowiadają ich linii redakcyjnej. Jakie są zarobki copywriterów w firmach? Poniżej znajdziesz przykładowe widełki:

  • miesięczna pensja młodszego copywritera: od 3700 do 4200 zł brutto,
  • miesięczna pensja starszego copywritera: 5600 zł (25% osób zarabia więcej).

Platformy, na których możesz zlecić napisanie treści i opinie SEOSEM24 na ich temat

W przypadku pilnych potrzeb lub napisania dużej ilości treści skorzystanie z internetowej platformy do pisania jest czasem koniecznym rozwiązaniem. Jednak oferowane usługi są różnorodne, ale w zamian korzystasz ze wsparcia działu obsługi klienta, który pomoże Ci stworzyć dobry brief redakcyjny.

Jakość redakcyjna jest jednak bardzo zmienna, a bezpośredni kontakt z redakcją nie zawsze pozwala na dokładne uszczegółowienie potrzeb! W rezultacie często będziesz musiał poprawiać dostarczone teksty, aby dostosować je do swoich kryteriów i swojej marki. Niemniej jednak jest to dobry sposób na szybkie opublikowanie treści na swojej stronie.

Podsumowanie na temat cen copywriterów i opinie SEOSEM24 na ten temat

Istnieje zatem wiele zmiennych, które określają cenę za usługi copywritera. Rodzaj treści, profil działaności, sposób fakturowania, wielkość zamówienia, czas trwania umowy, dodatkowe potrzeby itp. wszystkie te elementy trzeba wziąć pod uwagę!

Przypominam jednak, że jeśli chcesz poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarkach i pozyskać kwalifikowany ruch organiczny, musisz postawić na jakość, a nie na ilość – to najważniejsza z opinii SEOSEM24, jaką na ten temat przeczytasz! Tym samym najtańsze rozwiązania niekoniecznie są najlepsze! Pamiętaj w SEOSEM24 jest wielu copy którzy chętnie zaspokoją nawet najbardziej wysublimowane gusta klienta. Zajrzyjcie do nich: www.seosem24.pl